Hotel Lexion

Elif Naz Şükür

In the 23rd century, humanity’s digital paradise, created by technology, becomes a prison. The Metaverse, once promising freedom, slowly turns into an illusion that traps people. People forget the real world, living only by the shadows of the simulation. Governments use the Metaverse for total control through the Lexion Project. “The Lexion Show,” a deadly game, is created to eliminate those who discover the truth. This game takes place within Hotel Lexion, controlled by Magnus. Aaron and Nyx, two Anomalies, each find different ways to uncover the false reality of the simulation. Magnus represents the end — a figure of ultimate authority and power. His penthouse, resembling a sacred temple, has a lower floor that forms a stage, while the upper levels stretch into cold spaces, making Anomalies feel powerless under his rule. Inspired by Plato’s Allegory of the Cave, the story questions: have they truly escaped the cave, or just stepped into another illusion?

23. yüzyılda, insanlığın teknoloji tarafından yaratılan dijital cenneti bir hapishaneye dönüşür. Bir zamanlar özgürlük vaat eden Metaverse, yavaş yavaş insanları tuzağa düşüren bir illüzyona dönüşür. İnsanlar gerçek dünyayı unutur, sadece simülasyonun gölgesinde yaşarlar. Hükümetler Metaverse'i Lexion Projesi aracılığıyla tam kontrol için kullanır. Gerçeği keşfedenleri ortadan kaldırmak için ölümcül bir oyun olan “The Lexion Show” yaratılır. Bu oyun Magnus tarafından kontrol edilen Hotel Lexion'da gerçekleşir. İki Anomali olan Aaron ve Nyx, simülasyonun sahte gerçekliğini ortaya çıkarmak için farklı yollar bulurlar. Magnus sonu temsil ediyor - nihai otorite ve güç figürü. Kutsal bir tapınağı andıran çatı katının alt katı bir sahne oluştururken, üst katlar soğuk alanlara uzanır ve Anomalilerin onun yönetimi altında kendilerini güçsüz hissetmelerine neden olur. Platon'un Mağara Alegorisi'nden esinlenen hikaye şu soruları soruyor: Mağaradan gerçekten kaçtılar mı, yoksa sadece başka bir illüzyona mı adım attılar?

#gamedesign #vrinteraction #allegoryofthecave #conceptualdesign #metaverse #oyuntasarımı #vrinteraction #mağaraalegorisi #kavramsaltasarım #metaverse

Studio Coordinators: Assoc. Prof. Dr. Didem Kan, Asst. Prof. Dr. Markus Wilsing, Asst. Prof. Dr. Selin Gülden, Asst. Prof. Dr. Meltem Eranıl, Lect. Gökdeniz Neşer, Res. Asst. Yasemin Albayrak Kutlay
Previous
Previous

Beneath the Neon - Ela Özdemir

Next
Next

Mo'Ab - Elif Sarıgül