Hotel Lexion
Yaren Erol
In the 23rd century, humanity's digital paradise, created by technology, becomes a prison. The Metaverse, which once promised freedom, slowly turns into an illusion that traps people. People forget the real world, living only by the shadows of the simulation. Governments use the Metaverse for total control through the Lexion Project. “The Lexion Show,” a deadly game, is created to eliminate those who discover the truth. This game takes place within Hotel Lexion, a place controlled by Magnus, Aaron and Nyx, two Anomalies, each find different ways to uncover the false reality of the simulation. Nyx's first scene takes place in a nightclub that mirrors her past. Reflections in the space echo her trauma, blurring the line between reality and illusion as she confronts her shadows. Inspired by Plato's Allegory of the Cave, the story questions: have they truly escaped the cave, or just stepped into another illusion?
23. yüzyılda, insanlığın teknolojiyle yarattığı dijital cennet bir hapishaneye dönüşür. Bir zamanlar özgürlük vaat eden Metaverse, yavaşça insanları hapseden bir illüzyona dönüşür. İnsanlar gerçek dünyayı unutur, yalnızca simülasyonun gölgeleriyle yaşamaya başlar. Hükümetler, Metaverse'ü tam kontrol sağlamak için Lexion Projesi aracılığıyla kullanır. Gerçeği keşfedenleri ortadan kaldırmak için “Lexion Show” adlı ölümcül bir oyun düzenlenir. Bu oyun, Magnus'un kontrolü altındaki Hotel Lexion'da gerçekleşir. İki Anomali olan Aaron ve Nyx, sahte gerçekliği farklı yollarla açığa çıkarmaya çalışır. Nyx’in ilk sahnesi, geçmişini yansıtan bir gece kulübünde geçer. Mekândaki yansımalar onun travmalarını yansıtır; gerçek ile illüzyon arasındaki çizgi bulanıklaşır ve Nyx kendi gölgeleriyle yüzleşmek zorunda kalır. Hikâye, Platon’un Mağara Alegorisi’nden ilham alarak şu soruyu sorar: Gerçekten mağaradan kaçtılar mı, yoksa sadece başka bir illüzyonun içine mi adım attılar?
#evolution #spine #perfectcurv#gamedesign #vrinteraction #conceptualdesign #metaverse #allegoryofthecave #sanatorium #regressia#evrim #omurga #mükemmeleğri #oyun tasarımı #vretkileşimi #kavramsaltasarım #metaevren #mağaraalegorisi#sanatoryum #gerileme
Studio Coordinators: Assoc. Prof. Dr. Didem Kan, Asst. Prof. Dr. Markus Wilsing, Asst. Prof. Dr. Selin Gülden, Asst. Prof. Dr. Meltem Eranıl, Lect. Gökdeniz Neşer, Res. Asst. Yasemin Albayrak Kutlay



